Olen melko varma, että ruokavaliossani on kolme asiaa, jotka aiheuttivat paastoarvon 5,3. 

1. Ne synttärimätöt eli ei olisi kannattanut mennä rasituskokeeseen erikoisviikolla, vaan arkena. Valvonutkin kolmeen useana yönä..

2. Syön tosi vähähiilarista ruokaa, paitsi hedelmiä. Ei mistään dietistä johtuen, vaan en vain syö leipää tai perunaa. Riisiä vain shusissa, jota nyt en ole syönyt moneen kuukauteen. Leipää en ole ostanut omaan talouteen koskaan kuin vieraille. Ruokalautasella minulla on aina salaatti, lämpimiä juureksia ja proreiininlähde. Usein kanaa tai kalaa. Hedelmiä vedin hirmuisesti, vesimelooni kahdessa päivässä tai viinirypäleitä rasia illassa tai tuoreita mansikoita litra, humps. Tuntuu oudolle jättää hedelmät noin pieniin kuin ja lisätä leipää ruokavalioonsa! Jotenkin huononee ravinnon laatu sanoisin.

3. Tämän tiesinkin, söin liian pitkillä väleillä. Kiinnitän huomiota siihen, että syön useammi kuin aiemmin. Esimerkiksi aamupalaa en oikein normaalisti ole ayönyt. Vanha tapa ihan nuoruudesta. Jotenkin vain aamuisin ei maistu mikään. Nyt olen kuuliaisesti vetänyt puuroa, vaikka ei tekisi mieli syödä. Onneksi puuro on lempiruokiani noista hiilaripitoisista. Olen jopa korvannut noita leipäannoksia puurolla - leipä kun ei vain meinaa mennä alas.

Kotimittauksia olen nyt ehtinyt tehdä vasta kaksi kertaa, mutta tulokset ovat olleet 4.7 ja 4.5 eli aika eri lukemat kuin sokerirasituskokeesta.

Älkää käsittäkö väärin, oikeasti olen iloinen, kuinka hyvin Suomessa seurataan raskauksia. Neuvolatoiminta on pop! Olen kuitenkin iäkäs synnyttäjä, ylipainoa on ja Pompulan etu ajaa kaiken edelle. En kuitenkaan toivo pusertavani jouluaaton aikoihin kuuden kilon Pompulaa..